Cermin dan Perempuan !


Hai ,

Perempuan dan Cermin | Agak sinonim bagi kita untuk mengakui bahawa kawan rapat bagi seorang perempuan atau wanita adalah cermin. Aku yakin orang perempuan jugak setuju dengan aku. *mesti tengah senyum2 malu kaan. hahaha

Sebab apa aku cakap macam tu ?

Kalau korang perasan, perempuan memang suka bersolek dan bersiap .*lelaki pun .Tapi keakraban perempuan dengan cermin mengalahkan lelaki.

Lelaki kalau dia tgk cermin mesti kejap je, selesai rambut,muka janggut atau misai dan DONE ! siap ! Perempuan pula,sikat rambut,kemudian make up , kemudian, pakai anak tudung, kemudian pakai tudung, betulkan tudung dan siap ! masa nak keluar bilk " jaaap, tgk tudung okay tak " haha. betul tak ?

Aku bukan nak salah kan perempuan, dah memang tercipta lelaki dan perempuan itu berbeza, cuma aku nak kongsikan sahaja.

Kenapa aku cakap perempuan lebih akrab dengan cermin berbanding lelaki ?

Cuba check beg tangan perempuan ada cermin kecil tak ? kegunaan dia untuk tgk tudung diorang okay ke tak . hehe tapi sekarang dah lain, pakai camera depan handphone je boleh gantikan cermin dah.Last2 update insta dengan caption " eh, terselfie pulak " hahaha betul kan ?


Lagi2. Perempuan kan sensitive dengan tudung. kalau dia pakai tudung,tudung dia pakai tu tak menjadi. fuhh kacau habis mood dia. lelaki kena tgk,kalau perempuan marah2 tu , ce check tudung dia. klau tak okay, masalah tudung lah tu. kalau okay lak ? masalah lain la tu.. tanya la dia,jangan tanya aku. sebab aku mana tau. hahaha

Kalau tgk dekat facebook atau insta, Perempuan je yang tangkap gambar dengan cermin. lelaki pun ada tapi jarang.gambar dekat cermin toilet dekat shopping complex , dekat mana2 je dalam lif, yang ada cermin tu. hahaha. betul tak ? aku perhati jee.. cewah. :P

Keunikan perempuan ni kadang-kadang membuatkn lelaki tersenyum sorang bila tgk gelagat korang tu. moga jadi insan yang solehah buat orang2 yang tersayang ^_^

sekian.

Previous Post Next Post